Olifanten, hippo's, buffels, vogels en.... een openlucht douche!

Dinsdag 7 augustus

Na weer een uitstekend ontbijtje nemen we afscheid van de supervriendelijke staff van het Kibale Forest Camp en gaan we op weg naar het Queen Elizabeth National Park. De rit is vandaag niet al te lang en we zijn al voor 12.00 uur plaats van bestemming. Onderweg maken we nog heel kindertjes bij met balonnen die we, als we langsrijden en zij uit volle borst 'how are you' roepen en naarons zwaaien, uit het raam gooien. Ze vinden dit helemaal prachtig en rennen als gekken achter de ballonnen aan; helemaal leuk!

Vandaag verblijven we 1 nacht in de Bush Lodge en wat een geweldige lodge is dit weer! Ik heb dit keer een lodge op palen vlakbij en met uitzicht over het meer. Maar het meest geweldige aan deze lodge is de douche. Die is de openlucht dit keer, wel met een hekje erom heen hoor. En een grote ton waar ze op verzoek warm water in doen. Uit de douchekop komt dit keer wel een krachtige straal, dus ik heb vanmiddag heerlijk lang onder deze douche gestaan, echt een fantastische ervaring! Foto's volgen, ja, met kleren aan dan he! ;=)

Vanmiddag hebben we een mooie boottocht gemaakt over het Kazinga kanaal en langs de waterkant hebben we heel veel wildlife gezien, o.a. olifanten, hippo's, buffels en heel veel verschillende vogelsoorten. Een zeer geslaagde excursie dus.

Uganda bevalt tot nu toe heel erg goed. De tenten/lodges zijn helemaal geweldig, niet super deluxe maar qua locatie en netheid helemaal dik in orde! Het eten is tot nu heerlijk, 's avonds vaak 3 of 4 gangen en 's middags of warm of sandwiches, erg goed verzorgd allemaal. Er zijn 2 minpunten aan dit land: de spoedhobbels (die komen we heeeeeel vaak tegen en dan word je helemaal door elkaar geschud) en de kinderen die eerst vriendelijk zwaaien en dan zeggen 'give me money'. Maar ach, dat laatste heb ik wel vaker meegemaakt. Wij zijn toch de rijke muzungu, dus daar valt wat te halen natuurlijk. Verder kan ik het erg goed vinden met Ivo en Danielle en samen met onze gids, James, vormen we dan ook een erg gezellig kwartetje :-). Dat zit dus helemaal goed gelukkig!

Morgen staat er op het programma een hele vroege (vertrej 06,30 uur) game drive door Queen ElizabethNP en daarna weer een lange rit van zo'n 7 uurtjes.

Trusten! xxx

Marion

Hoi Anja, je geniet leesbaar! Jij liever dan ik, ik zou echt niet in de openlucht gaan douchen en al helemaal niet op een kuil naar toilet gaan. Enjoy! x Marion

Franciska

Leuk allemaal hoor An, fijn voor je!