Hoogte- en dieptepunt!

Woensdag 17oktober

De wekker gaat wel errug vroeg vanochtend, om 04.30 uur...oef! Maar het is voor een goed doel. We rijden terug naar Wadi Rum (uurtje rijden) voor de ballonvaart over de woestijn. Manon is helemaal nerveus, want ze heeft megahoogtevrees; des te dapper dat ze toch meegaat, chapeau! Het duurt even voordat de ballon helemaal is 'opgeblazen', maar dan gaan we hup de lucht in. Heel langzaam stijgen we tot bijna 2,5 kilometer, en dat is best hoog! In eerste instantie is het nog een beetje heiig, maar als de zon helemaal goed opkomt, is het uitzicht prachtig! De jeeps/minibusjes die ons gebracht hebben, volgen ons op de voet, want we moeten natuurlijk ook weer terug naar Aqaba rijden ;-) Als we naar beneden kijken, lijken het wel ienieminie-autootjes. Na een goed uur zetten we de daling weer in en landen we heel rustig op de grond, applaus! En dan is ereen sterke bak koffie met cake, lekker.

Om 10.00 uur zijn we weer terug in Aqaba, waar we nog snel wat van het heerlijk luxe ontbijtbuffet in het Hilton kunnen meepakken, voordat we de reis weer verder voortzetten.

Na 4 uurtjes rijden, stoppen we bij een resortbij de dode zee. Even snel lunchen en dan omkleden in het badpak. Het strandje valt een beetje tegen, het is eigenlijk gewoon een achenepigies strandje, maar goed, ik ga snel de zee in. Ik wil wel eens voelen hoe het voelt omte drijven in een zee, die uit 30% procent zout bestaat. Manon en ik zouden eigenlijk samen gaan dobberen, maar helaas voelt ze zich niet goed genoeg, dus ga ik alleen, met tijdschrift, voor het bekende plaatje;al lezend drijven.Langer dan een kwartiertje mag je trouwens niet in de dode zee 'zwemmen', want dan droog je heel snel uit. Maar zo lang hou ik het niet eens uit, want het gaat prikken of allerlei plaatsen, die ik hier niet ga toelichten ;-)

Bij het resort is ook nog een gewoon zwembadmet lekkere ligstoelen, dus daarmaken we demiddag nog lekker relaxed vol.

Om 19.30 uur zijn we weer terug waar we gestart zijn, Amman. We sluiten de rondreis af in een superleukrestaurant met een heerlijk tapasdiner. Na nog wat naborrelen op hetterras bij het hotel, gaat bij mij het licht uit.Na eenweek vol met indrukken,slaat de vermoeidheid goed toe en duik ik mijn bedje in.

Donderdag 18 oktober

De rondreis zit er helaas weer op. Om 11.30 uur vliegen we weer terug naar Schiphol, waar we om 15.45 uurlanden. Snel met pappa even een burgertje bij de Burger King, want na een week groenten, brood en hummus, is dat best lekker!

Nu weer thuis voor dit laatste verslagje. Eindconclusie: het was weer een geslaagde en gezelligetrip. Jordanie is een prachtig land, een echte aanrader, met als hoogtepunten (uiteraard) Petra, de Wadi Rum woestijn met alles wat we daar gedaan hebbenen de lunch op het randje van de Jordanese Grand Canyon :-)

Op naar de volgende reis! :-)

Gr. Anja xxx

Reacties

Reacties

Manon

Beeb, ik heb een heerlijke week gehad met je in een prachtig land! Nu enorm sparen voor een volgend avontuur!
Liefs, Manon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!