Rijden, rijden, rijden in een busje...

Zaterdag 13 oktober

Vandaag staat een lange busdag op de agenda. Westoppenwel regelmatigvoor koffie of om de benen te strijken (volgens de reisleider Khalib :-). En ookom mooie dingen te bekijken. Als eerste Mount Nebo: de berg van Mozes, die eigenlijk geen berg is... maar goed... Het is wel een hele bijzondere plek volgens de Bijbel, want hier zou Mozes hebben uitgekeken over het beloofde land(Israel), maar hij mocht er helaas niet in (bummer!). Hij zou hier gestorven zijn, alhoewel daar nooitbewijs van gevonden is, maar volgens onze reisleider is het gewoon zo. Omdat we ze dat al jaren zeggen en iedereen gelooft dat. Dat is overigens echt de logica van onze reisleider op een hoop vragen: als iemand vraagt waarom? krijg je steevast het antwoord: daarom/omdat het zo is! :-)

Gelukkig hebben we helder weer, dus een mooi uitzicht.

Daarna vervolgen we onze weg over de King's Highway naar Madaba, een van de oude Bijbelse steden en vooral bekend door de Byzantijnse kerk met een 1400 jaar oude mozaiek van een landkaart van Palestina.

Vandaag lunchen we niet in een restaurantje, maar picknicken we op een werkelijk unieke plek: langs de weg staan ineens oude, doorgezakte bankstellen en stoelen, op het randje van de Grand Canyon van Jordanie, de Wadi Mujib. Geen hekkie erom, dus eigenlijk gewoon leeevensgevaarlijk, maar wel met prachtig uitzicht, helemaal geweldig! Echt een lunch with a view!

De laatste stop voor Petra is bij Little Petra, zeg maar Petra in het klein. We lopen door een kleine kloof en komen in een prachtig landschap met hoge, door erosie uitgesleten rotsen. Omdat we vrij laat zijn, is onze groep de enige en kunnen we alle indrukken goed in ons opnemen. We worden er helemaal stil van, echt prachtig! Dat belooft wat voor het echte Petra morgen, dat moet dan helemaal prachtig zijn. Dat staat morgen op het programma, dus ik ben erg benieuwd.

Wordt vervolgd!

Gr. Anja xxx