Fantastische gamedrive in Lake Mburo NP

Vrijdag 10 augustus

Vandaag verlaten we Kisoro en gaan we door naar Lake Mburo. Onze laatste stop voordat we terug gaan naar Entebbe en de reis er alweer op zit, helaas! Het laatste stuk van de rit gaat weer over een zeer slechte weg vol met kuilen, dus we worden weer flink door elkaar geschud. De locals zeggen dat je van dit soort wegen een 'African massage' krijgt. :-)

Aan het einde van de middag komen we bij Lake Mburo Eagles Nest aan en wat een toplocatie weer! De tenten staan onder een afdakje met daarachter weer een eco-toilet (met bananenbladeren die je eerst in het toilet moet leggen voordat je pipi 1 of pipi 2 gaat doen) en een douchezak waarvoor je warm of koud water kan bestellen. Het kamp staat bovenop een heuvel zodat we een magnifiek uitzicht hebben over het meer, het natuurpark en de rest van de mooie omgeving.

We pakken snel onze spullen voor de eerste gamedrive in het park. In de 1,5 uur dat we daar rondrijden zien we heel veel beesten, zoals impala's, waterbokkies, blauw-bal apen (ja, ze hebben echt blauwe ballen!), vogels, zebra's en wrattenzwijnen. Morgen maken we nog een wandelsafari door dit park, dus misschien zien we dan nog meer beestjes.

We gaan terug naar het kamp en na een heerlijke warme douche en een laat diner gaat de muziek aan en zingen en dansen we nog gezellig wat.

Gr. Anja xxx